Дистанційне навчання

Дистанційне навчання: труднощі в організації на початковому етапі

Не станемо заперечувати, що нові реалії стали стресом як для педагогів, так і для учнів та їхніх батьків: дистанційний формат навчання на тривалий час замінив заняття оффлайн, стало звичкою залишатися вдома і працювати над завданнями за робочим місцем. Змішана форма навчання, за якої будуть поєднуватися заняття в школі та дистанційно з дому, уже впевнено увійшла в освітній процес.

Проте тепер величезна частка відповідальності за навчання впала на плечі батьків: контроль за присутністю дитини на онлайн заняттях, організація робочого місця, а також створення умов для можливості навчатися дистанційно (наявність підключення до мережі інтернет та наявність відповідних і потрібних для цього гаджетів).

Та як показує практика досить багато родин у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем, яке, зокрема, спричинив локдаун, та які мешкають у сільській місцевості, де в більшості випадків навіть відсутнє якісне інтернет-покриття, не мають можливості для організації повноцінного дистанційного навчання своїм дітям. Такі родини, на наш погляд, мають підтримуватися державою для забезпечення можливості максимально рівного доступу до онлайн навчання та отримання освіти.

Однак не оминули труднощі й ті сім’ї, де начебто є всі умови для навчання онлайн. Звичне для всіх учасників освітнього процесу шкільне навчання було логічно досить зручним для батьків: батьки працюють, а діти, навчаючись оффлайн (безпосередньо в школі), знаходяться під постійним контролем педагогів. За умов карантинних обмежень діти навчаються дистанційно із дому, що не завжди можуть проконтролювати батьки (наприклад, реальну присутність, а не просто приєднання до групової конференції).

Читати далі...

Корисні посилання з впровадження дистанційного навчання


  1.  Ресурси Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка для надання допомоги вчителям, учням, батькам з питань дистанційного навчання (вебінари, дистанційні курси, поради та інше)
  2. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с. https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/19/90.pdf,
  3. Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник /Упоряд. Воротникова І.П. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2020. 48 https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/20/07.pdf

Методичні ресурси для створення дистанційних курсів

Література

 

Організація дистанційного навчання: корисні посилання

Навчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychniporady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany-rojz/

Як технічно організувати дистанційне навчання — покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvatydystantsijne-navchannya-pokrokova-instruktsiya/

35 інструментів для дистанційного навчання — добірка НУШ https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlyadystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/

Практики та підходи до дистанційного навчання — рекомендації для вчителів https://nus.org.ua/articles/praktyky-ta-pidhody-dodystantsijnogo-navchannya-rekomendatsiyi-dlyavchyteliv/

Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yakidopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/

Як працювати в Google-клас: покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-pratsyuvaty-v-google-klaspokrokova-instruktsiya/

Як використовувати YouTube у дистанційному навчанні https://nus.org.ua/articles/yak-vykorystovuvaty-youtube-udystantsijnijnomu-navchanni/

Як розробити дистанційний урок для 1-2 класів — інструкція від учительки https://nus.org.ua/articles/yak-rozrobyty-dystantsijnyjurok-dlya-1-2-klasiv-instruktsiya-vid-vchytelky/

Дистанційне навчання в 3-4 класах: інструкції, приклади уроків та комунікації з батьками https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-v-3- 4-klasi-instruktsiyi-pryklady-urokiv-ta-komunikatsiyi-zbatkamy/

10 лайфхаків для вчителів і порада батькам – вчителька математики про дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/10-lajfhakiv-dlya-vchyteliv-iporada-batkam-vchytelka-matematyky-pro-dystantsijnenavchannya/

Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП. Досвід учителів https://nus.org.ua/articles/yak-organizuvaty-dystantsijnenavchannya-dlya-ditej-z-oop-dosvid-vchyteliv/

Дистанційне навчання: як зацікавити учнів — поради від учительки https://nus.org.ua/articles/dystantsine-navchannya-yakzatsikavyty-uchniv-porady-vid-uchytelky/

Освіта після пандемії. Тренди майбутнього шкільної освіти https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna2-trendy-majbutnogo-shkilnoyi-osvity/ 

Немає коментарів:

Дописати коментар