Дистанційне навчання: труднощі в організації на початковому етапі
Не станемо заперечувати, що нові реалії стали стресом як для педагогів, так і для учнів та їхніх батьків: дистанційний формат навчання на тривалий час замінив заняття оффлайн, стало звичкою залишатися вдома і працювати над завданнями за робочим місцем. Змішана форма навчання, за якої будуть поєднуватися заняття в школі та дистанційно з дому, уже впевнено увійшла в освітній процес.
Проте тепер величезна частка відповідальності за навчання впала на плечі батьків: контроль за присутністю дитини на онлайн заняттях, організація робочого місця, а також створення умов для можливості навчатися дистанційно (наявність підключення до мережі інтернет та наявність відповідних і потрібних для цього гаджетів).
Та як показує практика досить багато родин у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем, яке, зокрема, спричинив локдаун, та які мешкають у сільській місцевості, де в більшості випадків навіть відсутнє якісне інтернет-покриття, не мають можливості для організації повноцінного дистанційного навчання своїм дітям. Такі родини, на наш погляд, мають підтримуватися державою для забезпечення можливості максимально рівного доступу до онлайн навчання та отримання освіти.
Однак не оминули труднощі й ті сім’ї, де начебто є всі умови для навчання онлайн. Звичне для всіх учасників освітнього процесу шкільне навчання було логічно досить зручним для батьків: батьки працюють, а діти, навчаючись оффлайн (безпосередньо в школі), знаходяться під постійним контролем педагогів. За умов карантинних обмежень діти навчаються дистанційно із дому, що не завжди можуть проконтролювати батьки (наприклад, реальну присутність, а не просто приєднання до групової конференції).
Корисні посилання з впровадження дистанційного навчання
- Ресурси Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка для надання допомоги вчителям, учням, батькам з питань дистанційного навчання (вебінари, дистанційні курси, поради та інше)
- Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с. https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/19/90.pdf,
- Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник /Упоряд. Воротникова І.П. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2020. 48 https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/20/07.pdf
- Дистанційне навчання школярів міста Києва
- Дистанційне навчання в ІПО
- Міжнародна українська школа
- Дистанційна школа “Джерело” (для учнів 1-11 класів за гроші)
- Реєстрація на дистанційні курси від ХПІ для учнів і вчителів
- Онлайн підтримка Вінниці
Методичні ресурси для створення дистанційних курсів
- Вимоги до закладів вищої освіти, ІППО
- Методичні рекомендації до переходу від дистнційних курсів старого формату до ЕНК
- Завдання “Шаблон для створення дистанційних курсів”
- Матриця оцінювання електронного курсу (В. Кухаренко)
- Налаштування дистанційного курсу і платформи
- Структура ЕНК (електронного навчального курсу)
- Експертиза ЕНК (електронного навчального курсу) в КУБГ
- Методичні рекомендації щодо створення завдань у дистанційних курсах відповідно до таксономії Блума (за матеріалами В.М. Кухаренка)
- Орієнтовні завдання для самостійної роботи у ВЕб
- Навчальний курс з Moodle (КУБГ)
- Посібник О.В. Литвиненко А.В. Частаков “Робота з електронними курсами в системі дистанційного навчання Moodle”
- Створення інтерактивного відео
- Стаття про безкоштовний ресурс для створення дистанційних уроків
- Створення он-лайн ігор
- Монтаж відео з інтернету (використання інтерактивних вставок: запитань, пауз, посилань та ін. )
- Створення нотаток для відео ( в потрібний час)
- Створення інтерактивних ігор, кросвордів
- Створення інтерактивних книг
- Бібілотека інструментів оцінювання
- Створення невеликих курсів на основі відеороліків з текстовим поясненням
- Ресурси для спільної візуалізації (дошки в Інтернет)
- Конвертор відео для он-лайн
- як створити інтерактивне відео
- Як можна організувати взаємооцінювання в Мудл
- Вебінар по організації інтерактивного навчання в Мудл
- Посібник “Організація ДН. Створення електронних навчальних курсів. тестів”
- Блог О. Пасічник “Дистанційне навчання інформатики”
- Дистанційний курс з безпечного Інтернет
- Популярні платформи з MOOC
- Платформа для проведення вебінарів /bigbluebutton
Література
- Ресурси Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка для надання допомоги вчителям, учням, батькам з питань дистанційного навчання (вебінари, дистанційні курси, поради та інше)
- Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. 456 с. https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/19/90.pdf,
- Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник /Упоряд. Воротникова І.П. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2020. 48 https://don.kyivcity.gov.ua/files/2020/8/20/07.pdf
- Дистанційне навчання школярів міста Києва
- Дистанційне навчання в ІПО
- Міжнародна українська школа
- Дистанційна школа “Джерело” (для учнів 1-11 класів за гроші)
- Реєстрація на дистанційні курси від ХПІ для учнів і вчителів
- Онлайн підтримка Вінниці
Методичні ресурси для створення дистанційних курсів
- Вимоги до закладів вищої освіти, ІППО
- Методичні рекомендації до переходу від дистнційних курсів старого формату до ЕНК
- Завдання “Шаблон для створення дистанційних курсів”
- Матриця оцінювання електронного курсу (В. Кухаренко)
- Налаштування дистанційного курсу і платформи
- Структура ЕНК (електронного навчального курсу)
- Експертиза ЕНК (електронного навчального курсу) в КУБГ
- Методичні рекомендації щодо створення завдань у дистанційних курсах відповідно до таксономії Блума (за матеріалами В.М. Кухаренка)
- Орієнтовні завдання для самостійної роботи у ВЕб
- Навчальний курс з Moodle (КУБГ)
- Посібник О.В. Литвиненко А.В. Частаков “Робота з електронними курсами в системі дистанційного навчання Moodle”
- Створення інтерактивного відео
- Стаття про безкоштовний ресурс для створення дистанційних уроків
- Створення он-лайн ігор
- Монтаж відео з інтернету (використання інтерактивних вставок: запитань, пауз, посилань та ін. )
- Створення нотаток для відео ( в потрібний час)
- Створення інтерактивних ігор, кросвордів
- Створення інтерактивних книг
- Бібілотека інструментів оцінювання
- Створення невеликих курсів на основі відеороліків з текстовим поясненням
- Ресурси для спільної візуалізації (дошки в Інтернет)
- Конвертор відео для он-лайн
- як створити інтерактивне відео
- Як можна організувати взаємооцінювання в Мудл
- Вебінар по організації інтерактивного навчання в Мудл
- Посібник “Організація ДН. Створення електронних навчальних курсів. тестів”
- Блог О. Пасічник “Дистанційне навчання інформатики”
- Дистанційний курс з безпечного Інтернет
- Популярні платформи з MOOC
- Платформа для проведення вебінарів /bigbluebutton
Література
Організація дистанційного навчання: корисні посилання
Навчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychniporady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany-rojz/
Як технічно організувати дистанційне навчання — покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvatydystantsijne-navchannya-pokrokova-instruktsiya/
35 інструментів для дистанційного навчання — добірка НУШ https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlyadystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/
Практики та підходи до дистанційного навчання — рекомендації для вчителів https://nus.org.ua/articles/praktyky-ta-pidhody-dodystantsijnogo-navchannya-rekomendatsiyi-dlyavchyteliv/
Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yakidopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/
Як працювати в Google-клас: покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-pratsyuvaty-v-google-klaspokrokova-instruktsiya/
Як використовувати YouTube у дистанційному навчанні https://nus.org.ua/articles/yak-vykorystovuvaty-youtube-udystantsijnijnomu-navchanni/
Як розробити дистанційний урок для 1-2 класів — інструкція від учительки https://nus.org.ua/articles/yak-rozrobyty-dystantsijnyjurok-dlya-1-2-klasiv-instruktsiya-vid-vchytelky/
Дистанційне навчання в 3-4 класах: інструкції, приклади уроків та комунікації з батьками https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-v-3- 4-klasi-instruktsiyi-pryklady-urokiv-ta-komunikatsiyi-zbatkamy/
10 лайфхаків для вчителів і порада батькам – вчителька математики про дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/10-lajfhakiv-dlya-vchyteliv-iporada-batkam-vchytelka-matematyky-pro-dystantsijnenavchannya/
Як організувати дистанційне навчання для дітей з ООП. Досвід учителів https://nus.org.ua/articles/yak-organizuvaty-dystantsijnenavchannya-dlya-ditej-z-oop-dosvid-vchyteliv/
Дистанційне навчання: як зацікавити учнів — поради від учительки https://nus.org.ua/articles/dystantsine-navchannya-yakzatsikavyty-uchniv-porady-vid-uchytelky/
Освіта після пандемії. Тренди майбутнього шкільної освіти https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna2-trendy-majbutnogo-shkilnoyi-osvity/
Немає коментарів:
Дописати коментар